Domenico Fontana: ingegnere, architetto, urbanista
A visual tour of the most important works by Domenico Fontana (1543-1607) in Rome and Naples. The narrative thread follows the instructions and designs which Domenico Fontana himself had documented in his renowned, posthumous two-volume book “Della trasportazione dell‘obelisco vaticano e di alcune fabbriche fatte in Roma et in Napoli”.