Durcheinandertal
The theater group Valendas from the Safiental in the canton of Grisons adapts Friedrich Dürrenmatt's grotesque novel DURCHEINANDERTAL. They consider the material suitable to represent their world theatrically. The novel tells the story of a foundation that is supposed to help a remote mountain valley to prosperity. The film accompanies the creative process up to the performance in front of an audience. The Safiental is considered a "space with little potential". It is time to depopulate such valleys and leave them to nature. This is the politically pointed debate.