El año del descubrimiento
In 1992, the Barcelona Olympics and the Seville Expo presented Spain as a modern and dynamic country. However, in Cartagena, Spain, the protests due to the industrial crisis provoked an uprising which resulted in the burning down of the Parliament of the Autonomous Community. In a café, neighbours, young and unemployed people share their dreams, worries and family stories. They intertwine the memories of the working class from the end of the civil war to the present day. Little by little, the echo of the revolt of 1992 approaches.