Elégie pour un phare
She is in mourning. Her father has just died. On that very day, in a magazine picked up at random at a station newsstand, she discovers a photograph that takes her, without her yet comprehending the reason, to a remote hamlet in the Great Russian North. She reads that rumours are circulating that the lighthouse there shall be extinguished forever, and its keeper laid off. She internalises her sadness about this double fate. She knows, she is deeply convinced, that her place of mourning will be there.