En équilibre sur l'océan
French-Swiss sailor Yvan Bourgnon – a pillar of the offshore race and winner of the Jacques Vabre transatlantic race – is making a mad bet: to complete the first round-the-world tour, alone, on a catamaran without cockpit, a boat the size of a beach sailboat. 220 days and 55'000 km at sea, without being able to shelter from the elements. A tightrope walker, alone with his camera, he confronts a shipwreck, storms, pirates, the cold, the heat, but also enjoys innumerable moments of happiness and success. An immersion in a long and difficult adventure that Yvan Bourgnon, like an artist, makes accessible, comfortable, almost poetic.