Expressing its moments little by little, the film develops the complex views of a person: it shows the sculptor Cesare Ferronato at work with volumes of stone, drawing or wax. The recordings of the film, taken from time spent together during periods of authorship, tell of the real existence of the artist who incises his actions into the moment.