Es ist kalt in Brandenburg (Hitler töten)
Maurice Bavaud, a 22 year old Swiss from Neuchâtel planned an attempt on Hitler’s life in Munich1938. Armed with a small pistol, he tried for several weeks to get close enough to Hitler to complete his mission, but never succeeded. Some time later, we was picked up by the Gestapo. What were his reasons? This film tries to trace the footsteps of this catholic student. In an article on Maurice Bavaud by the dramatist Rolf Hochhuth, the author describes him as “Tell 38”.