Europlex
Europlex tracks the daily border crossings between Morocco and Spain. Paying off officials to look the other way, workers smuggle contraband across the border, sometimes crossing up to 11 times a day. In a now common scenario of global economics, Moroccan women work in North Africa to produce goods destined for the European market, and domesticas commute into the Spanish enclave in Moroccan territory, losing two hours as they step into into the European time zone. The videoessay exposes the economic logic of the landscape between Europe and Africa.