Eutopia
Out of nowhere a strange figure appears behind some garden shrubs and suddenly finds itself as a disruptive factor in the regulated world of the theme park Europa-Park. Six light years afar, a NASA satellite observes Jupiter’s moon „Europa" – its measurements indicate that extraterrestrial life might exist there.
The film bridges the gap between geopolitics and astropolitics and deals with the correlation of identity and territory.