The film reconstructs the memories of a divorced family with empathy yet merciless precision. An intimate family story emerges during the investigation into the reasons for the separation. Hinging on the subtle and touching testimonies of the family members, the film delves into complex interrelationships. Actors bring the family's memories alive as if they were their own. The result is a chronicle of a family drama, which the real protagonists complement and comment on – a reflection on the mechanisms and dynamics shaping and directing their family life over the years.