Frammento 53
An evocation of the God of war introduces the film. A framework ties together and abstracts seven portraits of liberian warriors from their context. Through a series of first person accounts, their voices present war as an ineluctable human expression of destructive forces that are, at the same time, universal and individual, real and archetypical. A film on war considered in its necessary and universal dimension, faced both as an actual and archetypical event. The phenomenon has been investigated on the field in Liberia.