Frankenstein
This film stays true to Mary Shelley's masterpiece “Frankenstein”, specifically to the parts of the novel where the monster tells its lifestory to its creator Dr. Frankenstein. The film is shot from the point of view of the monster. Only the cruel reactions of the people, wherever it appears, let us fathom the unearthly appearance of this loveable and playful creature. The growing loneliness of the monster will not be without fatal consequences.