Gente di Mare
The CASA DI RIPOSO PER LA GENTE DI MARE in Camegli (Italy) is a rather special Old People’s Home that offers retired sailors their last abode. These “flotsam and jettison” characters have been on the high scas for the greatest parts of their lives and now find themselves here aboard the ship taking them on their “final voyage”. In this film they reminisce about the trials and tribulations of their lives and the emotional bonds they have with the seemingly boundless ocean - the unquenchable source of symbolic meaning.