Gladys Reise
The 80-year-old Gladys from Bern makes a journey to Indonesia and into her past: her family lived in Dutch Indonesia for a quarter of a century. Her father was a doctor specialising in tropical diseases, and her mother immersed herself in local cultures and wrote diaries. This tropical, colonial idyll ended abruptly when the Japanese occupied the country during the Second World War. The family experienced personally the brutality of the occupation. Despite traumatic experiences they established close contacts with the Japanese. The testimony of these women opens up a new perspective on the dramas in Asia during the World War.