Graines d'égalité
Ana sneaks into the soccer team, while Fabio discovers his fondness for Rosa. In class, Bleona protests the French grammar rule that the masculine takes precedence over the feminine when adjectives are used. This short fiction film, co-written and co-directed with 11- to 12-year-old students, challenges gender stereotypes and inclusive language in a tender and funny way. To advance gender equality, children have no lack of imagination.