Guerra e Pace
How to film war? The film tells the story of the century-old relationship between cinema and war, from the time of their first encounter, way back in 1911 with the Italian invasion of Libya, up to the present day. Forging ahead from the images captured by the pioneers of cinema to today’s twitter feeds, following young soldiers as they are trained to film war, the alliance between cinema and war appears to be a powerful one.