Hafis & Mara
The film tells the story of the later years of a diverse artistic couple, the Swiss-Lebanese artist Hafis Bertschinger and his faithful wife and patron, Mara. Hafis is a tireless traveller, crossing borders between different worlds and cultures, who still in his senior years passionately creates art. He loves experimenting and being challenged, in his art, in relationships, in everyday life. However his unconditional dedication to art and his impulsive character have also caused a lot of pain. The film focuses not only on the artist, but also on his quiet wife Mara, who is the safe haven in his life and was the one who made his artistic flights possible in the first place.