Haven
11 April 1991. The VLCC Haven is anchored four miles out from the oil port of Genoa Voltri. During cargo balancing operations on board, a fire breaks out which blazes for three whole days. The documentary aims to recount this disaster story without intending to make accusations and with a view that goes beyond mere ecological themes. It recounts the most serious environmental disaster ever to occur in the Mediterranean, which caused the launch of an enormous rescue and salvage operation and a subsequent environmental clear-up, which is still in progress today, fifteen years after the event.