Fredi Inniger, an officer in the Salvation Army, is stationed in Zurich North. His credo is charity, his weapons are faith and prayer. But Josef and Jürg, two of the unlucky ones who cross Fredi's path, renounce God's mercy. Josef pinned his hopes on winning the lottery and Jürg no longer counts on a reward in the afterlife.