HN – Hermann Nitsch
Hermann Nitsch is the cofounder of the Viennese Actionism in the 1960s. His works evoke contradictory reactions. As painter, writer, composer and performer, he is famous for his Orgies Mysteries Theatre. His work is exhibited in major museums in the world and primarily in two museums, which are dedicated exclusively to him, the Museum Center Mistelbach and the Museo Hermann Nitsch in Naples. Thanks to Nitsch's private and unpublished archives, the documentary is an intimate portrait not only of an artist but also of a human being.