Every year, the legendary Tour de France race and its participants capture the hearts and minds of a million onlookers all over the world. In Höllentour, Oscar winning filmmaker Pepe Danquart and co-director Werner Schweizer take a behind-the-scenes ride with the T-Mobile team 2003, whose courage and perseverance make for nail-biting action. Shot on the race’s 100th anniversary, the film also tells of the event’s fascinating history, how it grew from simple origins to the money-maker of today. Searching for the truth behind the spectacle, the film takes an emotional rollercoaster with some of the world’s elite athletes as they persist through injury, victory and pain.