Hot Cold Wet Dry
A juxtaposition of everyday life in big cities and global ecological polyscrisis through a cinematic portrait of Singapore. Connecting slow cinema to the slow violence of contemporary city-making, the film presents ordinary urban encounters casting a lingering gaze across the tropical streets and liminal spaces of this “smart” city, in whose shadow lie climate catastrophe, the rise of AI, and the robotization of everyday life.