I Giacometti
The rugged Swiss mountain valley of Bregaglia has brought forth an entire dynasty of artists: the Giacomettis. Alberto revolutionized the world of art with his slender sculptures. Before him, his father was an impressionist of the first hour. What is it about this valley that makes it the birthplace of so many artists? Director Susanna Fanzun traces the footsteps of this extraordinary family.