I Have not Been Afraid of Going Blind for a Long Time
A flock of starlings swooshed over me today. In my mind I repeat the sound over and over again, while I watch the film footage. The filmmaker captures his environment with the camera, fearing he might be losing it more and more. Strict rules about using the entire clip length and its original audio track inform the editing process. The tableaus and their insistence in duration create a pull into an increasingly isolated state of perceiving the outside world in its unspectacular yet strangely unfamiliar intensity.