In Loving Memory of the Future
Archival footage of a weekend among friends at the beach intertwines with the testimony about memories that are fading away: the rock band, the pre-sixties flowerpower movement, a feeling of carefreeness and freedom… it was the 1950s in the United States of America. The now aged protagonists share their memories and thoughts about a remote youth, that some still can feel. An essay on memory and the (un-)truth of images.