Je suis Noires
In Switzerland, a land of consensus and neutrality, unprecedented voices are being raised by women who are fighting for the recognition of structural racism, deconstructing stereotypes and claiming their dual Swiss and black identity. In this context, Rachel (Barbezat) M'Bon, a Swiss-Congolese journalist, begins her own quest for identity. On her way to emancipation, she questions her past, her present and holds up a mirror to her country and her peers.