Jelmoli – Biografie eines Warenhauses
Few places symbolise the dawn of modernity with its expectations and upheavals better than the Jelmoli department store. It symbolises the path towards a society in which needs are not only satisfied, but created. In Zurich, Franz Anton Jelmoli heralded the new era with the construction of a spectacular glass palace on Bahnhofstrasse. The director documents the 125-year history from its foundation to its closure at the end of 2024.