Jeremias Gotthelf
A film about the writer and pastor Jeremias Gotthelf (1797-1854), and his self-righteous novels that reveal a provincial life which, far from being idyllically pastoral, thrives on intrigues, pettiness and superstition. The film also looks at the falsified picture presented of Gotthelf in a number of radio plays and feature films, and the preparations in the Swiss Emmental region for the celebration of the second centenary of his birth.