Jour de nuit
He sets his easel up towards the end of the valley near the waterfall, to linger, observe and paint. Just to be there, in the power of natural light. His house, the centre of his existence and his hearth in the winter months, stands at the edge of the forest. Paris, “Ville lumière”. A man. A woman. Both actors. Both blind. Blind in a blinding-dazzling world. Hearing in darkness. Seeing in darkness. Keeping alert. A play of shadowy figures emerges from the darkness towards the light, into the light: a playing child that knows only the present and in it recognises the wonderful “now” in which all things exist. A film about light, seeing and perception.