Kint, de l'autre côté
In 1965, a few weeks after the people’s insurrection was crushed by the Soviets, my mother left Hungary for Switzerland with her parents. She was an adolescent at the time. My mother never taught us her language or told us much about her early years. Her past was banished completely. “Kint, de l’autre côté” is a voyage which examines family communication as well as the Hungary of today, a voyage filled with the little things which attract my attention and trigger memories. What happens when one leaves the place of their origins? Who survives this breach?