L'accord
The fascinating story behind the Geneva Initiative, a peace plan for the Middle East. Set up by a group of seven very different individuals – three Israelis, three Palestinians and one Swiss – united by their dedication to achieve peace in the Middle East, the Geneva Initiative was officially launched in December 2003 on the shores of Lake Geneva. The film follows the team throughout a year of trying to tailor the Initiative to both the Israelis’ as well as to the Palestinians’ wishes. It is an undertaking that entails many joys, but also surprises, doubts and set-backs. Whilst the situation in the Middle East has never been so bleak, the boundless faith of these committed people, which puts them in conflict with their family, friends and their societies, offers an unexpected ray of hope.