L'Architetto Augusto Guidini
Augusto Guidini (1853-1928), a scholarly architect born in Ticino, distinguished himself throughout his life through intense political activity, in parallel with his profession as an architect and urban planner. A personality with multiple interests, Guidini was an eclectic idealist and visionary. This documentary aims to retrace the important stages of his life and present his main works, taking as a source of inspiration the renovation work on his mysterious office building in Barbengo, a true place of history.