L'atelier
In the passage of days, inner advancement thus corresponds with a piece of the outer world, the real condition that allows the inner digression and enables the artist to return again to this window, this tree, the house across from here. In the “drawing” on film, described by the gestures of the recorded image, the physical space itself becomes the work. The space evolves in a counterplay to internal movement. Following an insight, a glance falls on one object, then another. This aspect of the texture of the work that connects the sight of objects with the movement that lies within them, leads me to think admiringly of the two painters Paul Cézanne and Pierre Bonnard: Cézanne, the master of line and the “painterly quantum,” who depicts space as a reality composed of individual moments; Bonnard, the master of painting an animated space.