L'écho du Tien-Shan
As they do each summer, mountain guides from the former USSR gather at the 4000-metre base camp in the Tien-Shan mountains of Kirghizistan, in readiness for another season. Once members of the Soviet Union’s elite sports establishment, today they are having to adapt to new social conditions. Engineers, geologists or physicians, most of them are now unemployed. They have to make their own mountaineering equipment, using whatever comes to hand. With great modesty and an undiminished zest for life they manage to overcome all obstacles, mainly through sheer willpower. It all goes to show that, whatever the circumstances, the only thing that really interests a mountain climber is the sound of the wind. This film is a lesson in living.