L'huile et le fer
In a small village in eastern France, the same gestures are carried on daily. Chopping wood, milking cows, sewing a garment, growing vegetables from the earth. These are all actions repeated from generation to generation, day after day, until bodies are exhausted. Through the figure of his father, the narrator evokes a childhood spent in this village and his relationship to a place where devotion to work is the daily routine of its inhabitants.