La Lupa – Grazie alla vita
La Lupa is the name of a singer, who specialises in bringing old Italian songs back to life with a brand new approach. She likes to pile on the emotions, and inevitably carries the audience along with her. La Lupa is more than just a singer. She brings to life the sentiments of each song, each little story. La Lupa does not present a show, she is a show. With her red hair and her husky yet tender voice this local girl from Ticino knows how to touch the raw emotions buried by the stressful routines of daily life. The film reveals her private life, introduces her friends, investigates the origins of her passion for singing, the source of her joie de vivre, and her passion for the poetry of Italy and for the poems and songs of her native land, Ticino.