Ladri d'amore e fichi d'India
It is a film about people living in extreme poverty in southern Italy. Like stray dogs, they survive by living by their wits, day after day without the prospect of a future. Some of them illegally collect copper and other metal waste in rubbish dumps, others live on petty theft in rural areas, and still others search for food in rubbish bins. And almost all of them are mainly prickly pear thieves.