Le carrousel atomique
A blackboard tells the story of little Manfred, who is obsessionally attracted by carousels. He also happens to become smaller when scolded and grows when he’s applauded. The discovery of basics in chemistry gives him an idea to use this faculty; the ultimate carousel is now within his reach.