Le deuil de la cigogne joyeuse
War is imminent, but pregnant Nour refuses to admit it. Her husband, more rational, persuades her to leave. Convinced they will be able to return shortly, they bring with them only the bare necessities. Little do they know that they are leaving behind the fond memories of a paradise lost. The dramatic reconstruction in a minimalist approach of a key day in the life of a couple who has since emigrated.