Le ravissement de Frank N. Stein
The creating of life and the emergence of a feeling of love go to make up the themes of "The ravishing of Franc N. Stein". They are represented by the film's gradual construction of an increasingly realist image.
This image is built up by the means of a long tracking shot suggestive of a person walking, likewise by more and more complex and exact background through which he moves, and which depicts his evolution to the point where he can be regarded as a human being.
Finally a revereshot establishes the completed image: the ravishing of Franc N. Stein in the presence of his fiancée.