Le soleil orange
Oscar-nominated director Hanna Polak, Piotr Jaxa and Urszula Lesiak reveal in their poetic and profound . lm the individual and human side of the political events well known from TV-news coverage. December 2004. The Orange Revolution in Ukraine. Among the pro-democratic protesters the 58-year-old impoverished peasant woman, Sveta Moskalenko from the small village Gaj (270 km east from Kiev). The . lm focuses on the life and universe of this uncorrupted, talented and independent person.