Les amoureux du Nil
Making a documentary on lovers in Cairo: this is the project of a young Swiss student of cinema who quickly comes up against a term that is absolutely foreign to his work: censorship. A short journey through the world of contemporary Egyptian cinema in search of encounters, replies and confrontations with images and reality.