Les Grandes Traversées
When confronted with life's finiteness, a family views a loved one's illness through different lenses. A daughter, Anne-Michèle, focuses on a second pregnancy and the perpetuation of life; a father, Jean-François chooses to enlarge the family's abode to embrace the arrival of a new grandchild. And a son, David, wields his camera to capture heartfelt moments of each one's perspectives through different lenses. An up front and intimate account of a family's steadfast resilience in the face of personal loss.