Les mille et un Caire
This is an invitation to meander through Cairo, accompanied by the music of the trio Afro Garage and the magic camera of Pio Corradi. The immersion in street life, a fascinating experience, elicits a combination of attraction and repulsion for the largest city in Africa: a noisy, stinky, polluted, overpopulated, suffocating, invasive and ever so engaging megalopolis. Sensations and sentiments, impressions and memories are all part of this poetic and musical evocation.