Lettres au Docteur L
Against a backdrop of landscapes that evoke a troubled memory, Doctor L, then a missionary in southern Africa, recounts his travels and adventures in the bush, surgical operations at the end of the nineteenth century and intensive evangelisation. A century and a half later, four inhabitants of the same region send him a letter in the form of sound recordings that they send back to the past, the traces of which still linger.