Lisa – Dieses Leben, Gopfridstutz!
Piantini Piffaretti’s and Quarti’s lively documentary portrays 90-year-old Lisa Meyerlist, a woman in love with love and still brimming with ideas despite her advanced age. Known as a bit of an old gossip throughout Lucerne, she can be rude and stubborn, but also romantic and sensitive. She is a remarkable character, with an exemplary zest for life. And should life ever get boring, she has a stash of pills at the ready in order to say bye-bye to the world, “Ciao Mondo”!