Loba Loba
In this experimental short doc the singer Corin Curschellas respectfully brings the old mountain tradition of alpine blessing into the present day. Her funnel call resounds in Matias Spesha’s modern concrete sculpture OGNA, which in its rawness fits provocatively into the Grisons landscape. The song resounds as an echo on an alp in Vals, becomes a hymn, a contemporary evocation of nature.