Dandelion Children are children of addicted parents. The documentary accompanies Jasmin, herself an affected person and cofounder of the association Löwenzahnkinder, on her journey to Portugal, where she visits her formerly heroin addicted father. She and other affected people tell their story and talk about about the challenges and prejudices they and over one hundred thousand other dandelion children in Switzerland are confronted with.