Lüber in der Luft
Performance artist Heinrich Lüber deals with public space and the different perspectives concerning the general public in his work. Passers-by become his spectators while he places ordinary surroundings in a different context for a few hours. The various ways of communicating and making an approach serve as the subjects of his art. His performances transform the spectators’ perception into a state of suspense. Lüber poses questions, without presuming answers. As a mastermind and brilliant storyteller, Heinrich Lüber takes us on a journey through his seemingly weightless world.