Luigi Einaudi. Diario dell’esilio svizzero
On the 8th of September 1943, Luigi Einaudi (1874-1961), future first president of the Italian Republic, abandoned Turin, which was occupied by the Wehrmacht, and fled to Switzerland. It was “the flight of the people in the face of the barbarians”, he wrote in his Diary of Exile. Taking this as a starting point, Villi Hermann interviews those individuals still alive (Swiss, Italians, soldiers, partisans and Jews) who provide an account of this troubled period from an unusual perspective.